Poradnia dietetyki Katarzyna Marchlińska

Hummus z bobu


Składniki

Szklanka ugotowanego i wyłuskanego bobu

2 łyżki jasnej pasty Tahini

2 łyżki soku z cytryny

Ząbek czosnku

1-3 łyżek zimnej wody

Chili i sól do smaku

Przygotowanie

W garnku zagotować wodę i wrzucić do niego przepłukany wcześniej pod bieżącą wodą bób, gotować około 5 minut i dopiero wtedy posolić lekko do smaku. W zależności czy bób jest młody czy nie czas jego gotowania może wachać się od 15 do 25 minut. Po tym czasie bób odlać na durszlak i przelać zimną wodą, aby ostatecznie przerwać proces gotowania.

Wyłuskany i ostudzony bób, tahini, sok z cytryny i rozgnieciony czosnek wrzucić do blendera. Dodać łyżkę wody i zblendować. Jeśli konsystencja nadal nie jest gładka należy dodać więcej wody. Gdy hummus jest gotowy, jest lekki i puszysty, można wtedy dodać do niego małą szczyptę soli i jeżeli lubimy ostrzejsze smaki również małą szczyptę chilli, a następnie ponownie krótko zmiksować.

Gotowy hummus można jeść z ulubionymi warzywami pokrojonymi w słupki (ja najbardziej lubię marchewkę, kalarepę i seler naciowy) lub z ulubionym pieczywem.

Copyright © 2019 PoradniaDietetyki.pl